Over ons

Home » Over ons

Hans Rood Administraties richt zich op zelfstandige ondernemers (ZZP) en kleine MKB-ondernemingen in de dienstverlenende sector in heel Nederland. De moderne werkwijze kenmerkt zich door het gebruik van online boekhouden, digitalisering van administratieve processen, koppeling van systemen en real time verwerking van de administratie. De relatie met de cliënten is te beschrijven als persoonlijk en coachend, waarbij de nadruk ligt op advisering, rapportage en managementinformatie. Hans Rood Administraties is de persoonlijke administrateur, finance manager en business controller van de zelfstandige en kleine MKB-onderneming.

De cliënt heeft de mogelijkheid om mee te kijken in de online boekhouding en is dus in staat om op elk gewenst moment op de hoogte te zijn van de actuele situatie. Door de online werkwijze en digitalisering van processen is de dienstverlening niet gebonden aan één locatie. Hans Rood Administraties is daarom interessant voor ondernemers uit het hele land. Naast boekhouding, belastingaangiften en financieel advies biedt Hans Rood Administraties ook startersbegeleiding en begeleiding bij het opstellen van een ondernemingsplan of financieringsrapport.

De voordelen van een klein kantoor

Staat u voor de keuze tussen de persoonlijke begeleiding van een klein administratiekantoor en de deskundigheid van een groot kantoor? Als u voor Hans Rood Administraties kiest, krijgt u beiden. Uw adviseur en aanspreekpunt kent uw persoonlijke situatie. En door zijn brede achtergrond als Financieel Controller en Financieel Manager heeft hij geruime financiële en fiscale ervaring en toegang tot een groot netwerk van experts. Zowel als starter, maar ook met uw (middel)grote MKB onderneming bent u bij Hans Rood Administraties aan het juiste adres.

Zelf doen of uitbesteden?

Bij Hans Rood Administraties bepaalt u zelf hoeveel werk u nog heeft aan uw administratie. En voor het aanleveren van uw boekstukken hoeft u niet eerst kopieën te maken voordat u de boekhouding naar Hans Rood Administraties stuurt. Bovendien kunt u in uw eigen online archief zoeken op een groot aantal kenmerken. Dus geen gedoe meer met schoenendozen met bonnetjes, ordners, enveloppen of het doorsturen van post. U kiest voor de samenwerking die uw voorkeur heeft:

  1. U of uw leverancier stuurt de boekstukken naar de digitale postbus en Hans Rood Administraties verwerkt deze volledig in de administratie. U heeft hierbij de extra keuze om uw binnenkomende facturen goed te keuren en door Hans Rood Administraties een periodieke betaalbatch voor u klaar te laten zetten.
  2. U of uw leverancier stuurt de boekstukken naar de digitale postbus. Automatisch worden concept-boekingen voor u klaargezet. U controleert de facturen en keurt deze goed waarmee u de conceptboekingen definitief maakt. Bij vragen neemt u contact op met uw vaste aanspreekpunt bij Hans Rood Administraties.

U heeft toegang tot uitgebreide functionaliteiten zoals het goedkeuren en versturen van facturen in geheel eigen lay-out, debiteurenbeheer, het direct exporteren van gegevens naar Word of Excel en indien gewenst telefonisch of via Skype contact met uw vaste contactpersoon bij Hans Rood Administraties.

Wilt u meer weten over online boekhouden of een van onze andere diensten?
Vul dan onderstaande informatieaanvraag in: